تغییر ادرس شعبه شرکت

هر شرکت تجاری یا غیر تجاری با زمینه‌های فعالیت گوناگون پس از ثبت شرکت و گذشت مدتی فعالیت بنا به دلایل مختلف تغییراتی در خود ایجاد کند؛ لازم به ذکر است هر مؤسسه یا شرکت به تعداد نامحدود می‌تواند شعبات مختلف تأسیس کند.

اما نکته قابل توجه این است که در هر شهر فقط یک شعبه رسمی از شرکت می‌توان تأسیس کرد؛ همچنین تمامی مدارک و مکاتبات مربوط به شرکت باید در شعبه مرکزی حفظ شده و در صورت نیاز به دیگر شعبه‌ها ارسال شود.

تأسیس شعبه جدید یکی از تغییرات شرکت به حساب می‌آید که باید زیر نظر دفتر مرکزی اداره  شود؛ در صورت صلاحدید شرکت می‌تواند در هر کدام از دفاتر ثبتی اقدام به تأسیس شعبه کند.

 

مانا ثبت منشا اعتماد شما برای تغییرات اساسنامه انواع شرکت

 

تغییر آدرس شعبه شرکت

هر شرکت یا مؤسسه تجاری بعد از اتخاذ تصمیم درباره تأسیس شعبه باید نسبت به ثبت این موضوع در تغییرات اساسنامه و ادارات ثبت شرکت مربوطه اقدام نماید؛ شعبه محل فعلی فعالیت شرکت در مکانی دیگر می‌باشد؛ اما تمامی ابلاغیات و صورت‌جلسه‌ها در دفتر مرکزی صورت می‌گیرد.

در صورت تغییر آدرس شرکت و یا تغییر آدرس شعبه هیئت مدیره جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده نسبت به ثبت آدرس جدید و ثبت صورت‌جلسه موظف هستند؛ محل و آدرس شعبه نمی‌تواند در محل و آدرس دفتر مرکزی باشد و به بیان ساده‌تر می‌توان گفت شعبه شرکت و دفتر مرکزی نمی‌توانند در یک شهر باشد.

برای تغییر آدرس شعبه یا شعب شرکت الزامی است که با تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صورت‌جلسه‌ای درباره این تغییر تنظیم شده و با قید آدرس دقیق اعم از شهر یا استان و کد پستی دقیق این موضوع را به ادارات ثبت اعلام کرده و پس از برسی مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

تغییر آدرس شعبه شرکت در ظاهر فرایندی آسان و قابل حل است؛ اما شما در این مسیر باید تمامی مراحل قانونی را طی کنید که در این مورد مشاوران متبحر مجموعه مانا ثبت با راهنمایی و مشاوره صحیح قانونی شما را در این مسیر راهنمایی می‌کنند.

 

مراحل تغییر آدرس شعبه شرکت

تغییر آدرس شعبه شرکت دارای مراحلی است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. در مرحله اول با مدیریت شرکت یا سازمان خود درباره قصد خود از تغییر آدرس شعبه صحبت کرده و تصمیم خود را اعلام کنید؛ زیرا آنها ممکن است رویکردها و روش‌های خاصی برای تغییر آدرس داشته باشند؛ بنابراین از نحوه عملکرد سازمان خود مطلع باشید.
  2. مرحله دوم در صورتی که شما مالک محل جدید هستید، الزامی است تا آدرس جدید (تغییرات شرکت) را به مدیریت شرکت اطلاع دهید؛ اگر هم دفتری را اجاره کرده‌اید با مالک و یا مالکان قبلی صحبت کرده و قرارداد اجاره را با مشورت رئیس شرکت تغییر دهید.
  3. از بابت رعایت قوانین و مقررات و طی کردن تمامی مراحل قانونی بری تغییر آدرس اطمینان حاصل کنید؛ بسته به قوانین و مقررات محلی شما، ممکن است نیاز به اخطار به مقامات محلی، تغییر اطلاعات در مدارک رسمی (تغییرات اساسنامه)، مجوزهای جدید و غیره داشته باشید.
  4. چهارمین قدم اطلاع رسانی به مخاطبان برای تغییر آدرس شعبه است که از طریق پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و یا از طریق به‌روزرسانی سایت انجام می‌شود؛ از بابت صحیح و به روز بودن اطلاعات آدرس جدید شعبه از جمله آدرس، ایمیل و شماره تماس اطمینان پیدا کنید.
  5. مسیرهای رسیدن به آدرس جدید برای همکاران و مشتریان را به‌روزرسانی کنید و از ثبت آدرس جدید و طرح مسیرها در اپلیکیشن‌های مسیریابی آنلاین و نقشه‌ها مطمئن شوید.
  6. آدرس جدید را ثبت شرکت کنید و در صورت لزوم به سازمان‌ها و مقامات مربوطه که با آنها همکاری می‌کنید؛ مانند بانک‌ها، شرکت بیمه، شرکت مالیاتی و سایر سازمان‌های ذی‌ربط آدرس را اطلاع دهید.

تغییر آدرس شعبه می‌تواند فرایند و مراحل خاصی داشته باشد که در این زمینه توصیه می‌شود با مشاوران حقوقی حاضر در مجموعه مانا ثبت تماس حاصل فرمایید و از مشاوران متخصص راهنمایی‌های لازم را در این باره دریافت کنید.

بعد از طی کردن مراحل گفته شده فرایند پیش رو ثبت تغییرات شرکت در اساسنامه است که به آن به صورت خلاصه می‌پردازیم.

 

تغییر آدرس شعبه شرکت در اساسنامه

 

  • اساسنامه شرکت را با دقت برسی کنید؛ زیرا ممکن است در بعضی از بندهای اساسنامه درباره تغییر آدرس شعبه یا مقررات مرتبط با آن وجود داشته باشد؛ این بخش‌ها را مطالعه کنید تا درک بهتری از تغییر آدرس در تغییرات اساسنامه پیدا کنید.

 

  • پیشنهاد تغییر آدرس شعبه را به شکل یک مستند تهیه کنید؛ این مستند باید شامل دلایل تغییر آدرس، مکان جدید شعبه و همچنین اثرات مثبت و منفی آن بر روی شرکت باشد؛ باید توضیح لازم را درباره سازگار بودن پیشنهاد تغییر آدرس شعبه با موارد ذکر شده در اساسنامه ارائه دهید.

 

  • پیشنهاد تغییر آدرس را به مدیران شرکت ارائه دهید؛ در صورتی که مورد تأیید مدیران قرار گرفت، باید جلسه‌ای با حضور اعضای شرکت برگزار شود تا تغییر آدرس در اساسنامه تصویب شود. این جلسه باید مطابق با محتوای قانونی و اساسنامه شرکت برگزار شود و همچنین باید صورت‌جلسه مربوطه در جلسه تهیه و تنظیم شود.

 

  • پس از تصویب تغییر آدرس شعبه در جلسه مجمع عمومی شرکت، باید اسناد رسمی مربوط به تغییرات شرکت را به‌روزرسانی کنید؛ این به‌روزرسانی شامل تغییرات اساسنامه، شرکت‌نامه، گواهی‌ها و مدارک دیگر است. برای این کار، بهتر است با یک وکیل یا کارشناس حقوقی متخصص در این موضوع مشورت کنید تا از روند صحیح و قانونی پیروی کنید؛ شما همراهان گرامی می‌توانید از پشتیبانی کارشناسان حقوقی مجموعه مانا ثبت بهره‌مند شوید.

 

اگر سوالات یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، مانا ثبت در خدمت شماست.

تماس با ما:

اگر به دنبال ثبت شرکت و یا تغییرات شرکت برای خودتان هستید و نیاز به مشاوره دقیق دارید، با ما تماس بگیرید. ما آماده‌ایم تا شما را در این مسیر تا ثبت نهایی همراهی کنیم.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با تیم ما تماس بگیرید. ما منتظر همکاری با شما هستیم و آماده انجام کلیه امور ثبت شرکت و تغییرات شرکت شما هستیم.

امیدوارم این مقاله که با همکاری کارشناسان مانا ثبت به نگارش رسیده است توانسته باشد مراتب رضایت شما همراهان مانا ثبت را فراهم کرده باشد .

از شما برای انتخاب موسسه مانا ثبت سپاسگزاریم و بهترین امکانات را به شما ارائه می‌دهیم تا در کلیه امور ثبت و تغییرات شرکت به موفقیت دست یابید. با ما تماس بگیرید و ما را همراه خود در مسیر موفقیت کنید.

از اعتماد شما سپاسگزاریم.